lördag 24 maj 2008

Smaskigt?

Har testat Del.icio.us. Vet inte riktigt om det är nåt för mig... kanske om det varit enklare att lägga till knapparna i IE var man än är eller var integrerat redan från början... flyttar ju mellan så många olika datorer att det blir ohållbart att logga in för att spara ett bokmärke som jag lika gärna kan "googla". Faaast det kanske redan finns... bara att jag inte orkade kolla mer ordentligt?

Flickr introducerade regionbiblioteket efter studieresan till Finland. Riktigt användbart! (skrev hon som inte använt Flickr sen dess...) :D

1 kommentar:

Linda sa...

Ja, det är sant, del.icio.us är mycket bättre om man har knapparna installerade. När man har massor av bokmärken (som jag har) och inte kommer ihåg allt kul man hittar, då är det helt omöjligt att klara sig utan. Hur gjorde jag innan? Jo, papperslappar, bläh!

En viktig poäng med del.icio.us är ju också att man kan få tips på sånt som andra, kända och okända, har bokmärkt och taggat.

Flickr är både användbart och kul tycker jag, finns många kufiska grupper och vackra bilder att förlora sig i. Du är ju t.o.m. på min vänlista! Jag vill se foton!!!

/Linda