måndag 12 januari 2009

Nu har jag fått upp farten!

Uppgift 16 handlar om spännande kartfunktioner. Jag gillar kartor så det är en farlig uppgift... tiden flyger iväg när man kollar in fornlämningar och olika vinklar på det egna huset. Ännu så länge är individens integritet inte riktigt i fara när det gäller 3D-funktionerna hos Hitta och Eniro - upplösningen är för dålig och man ser egentligen bara tillräckligt bra för att känna igen sig. Det är en bit kvar till att kunna studera om grannen bytt gardiner eller har platt-tv. Utvecklingen går ju framåt så någonstans behöver man kanske börja diskutera det här och då är ju frågan om man ska göra det innan det blir ett problem eller vänta och se om det faktiskt blir ett problem.
Fast just det ja... Street view är ju lite närmare inpå i och för sig... Har för mig att det finns en street view för Stockholm på någon kartleverantör, tror det var google earth och det kommer jag inte åt här på jobbets dator.

Nästa uppgift handlar om poddradio och webbtv. Testat båda förut och lägger heller ingen prenumeration på något radioprogram. Är på tok för stressad över alla andra rss-flöden jag inte orkar följa trots prenumeration. Börjar bli restriktiv med prenumerationer...

Slut för stunden... Bara 6 uppgifter kvar - wohooo! :)

1 kommentar:

Linda sa...

Heja Anna!
Kämpa på! Du måste inte göra övningar som du redan kan, det är inget tvång! Gör det som är kul istället :) - det är allt iofs - om man tycker om det.

/Linda